Kolejne oszustwo podczas zakupów w sieci
42-letnia mieszkanka powiatu zamojskiego znalazła w internecie ofertę firmy handlowo - usługowej dotyczącą sprzedaży akcesoriów kosmetycznych. W lutym bieżącego roku złożyła zamówienie i tego samego dnia zapłaciła za towar wykonując przelew prawie 5000 złotych na wskazane w ofercie konto. Przez kilka tygodni cierpliwie czekała na zakupione akcesoria. Później pisała do sprzedawcy maile prosząc o wyjaśnienie opóźnienia w dostawie. On tłumaczył się zastojem spowodowanym strajkiem rolników. Cierpliwie więc czekała przez kolejne dni, jednak w dalszym ciągu nie otrzymała towaru, dlatego też zdecydowała się złożyć reklamację. Firma przekazała 42-latce informację zwrotną, że przyjęto jej reklamację i anulowano zamówienie, a pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni. Mieszkanka powiatu niestety nie doczekała się zwrotu pieniędzy. Sprzedający przestał również odpisywać na jej maile, nie odbierał też telefonów.
Oszukana przez nieuczciwego sprzedawcę 42-latka złożyła w zamojskiej komendzie zawiadomienie o dokonanym na jej szkodę przestępstwie.
Przypominamy, aby robiąc zakupy w sieci zachować ostrożność. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie należy sprawdzić historię działalności sprzedawcy na rynku, jego wcześniejsze aukcje i oferty. Dobrym sposobem na weryfikację uczciwości sprzedawcy jest zapoznanie się z komentarzami umieszczonymi na jego temat przez innych internautów.
aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło