Oszukany przy zakupie płaszcza
O nieudanej transakcji powiadomił ostatnio policjantów mieszkaniec gminy Zamość. 31-latek w grudniu ubiegłego roku na stronie sklepu internetowego zamówił męski płaszcz. Zapłacił przelewem kwotę ponad 500 złotych. Otrzymał elektroniczną fakturę za zamówiony towar, gdzie jako wystawca figurowała firma mająca siedzibę poza granicami naszego kraju. Na stronie był zapis, że firma realizuje wysyłki w terminie do 35 dni.
31-latek cierpliwie czekał na zakupiony płaszcz. Niestety do dnia złożenia zawiadomienia o oszustwie nie otrzymał towaru. Pisał maile do sprzedawcy prosząc o wyjaśnienie takiej sytuacji. W odpowiedzi otrzymał wiadomość, że przesyłka została wysłana, ale są opóźnienia spowodowane kontrolą celną. 31-latek poszukał również w Internecie opinii innych osób na temat tej firmy. Inni kupujący ostrzegali przez korzystaniem z usług tego sklepu, wskazywali, że firma nie wywiązuje się ze zobowiązań. Po lekturze komentarzy 31-latek zrozumiał, że został oszukany i zgłosił to policjantom.
Robiąc zakupy przez Internet zachowajmy ostrożność. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie sprawdźmy wiarygodność sprzedawcy, jego poprzednie aukcje, opinie innych kupujących na jego temat. Nie działajmy pochopnie.
aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło