Kupując telefon stracił pieniądze
46-latek z Zamościa zamierzał kupić telefon. Odpowiednią ofertę znalazł na stronie internetowej. Nawiązał kontakt ze sprzedawcą i ustalili szczegóły sprzedaży oraz kwotę zakupu. Na otrzymany numer konta tytułem zapłaty przelał ponad 2100 złotych. Sprzedawcy wysłał dowód zapłaty i cierpliwie czekał na przesyłkę. Kiedy minął termin umówionej dostawy zaniepokojony nawiązał kontakt ze sprzedającym, który zapewnił 46-latka, że telefon został już wysłany.
Jednak mimo upływu kolejnych dni nie otrzymał zakupionego towaru. Ponownie napisał wiadomość do sprzedawcy, że z uwagi na opóźnienia w dostawie wypowiada umowę i prosi o zwrot pieniędzy. Na tę wiadomość nieuczciwy sprzedawca już nie zareagował. 46-latek nie otrzymał zwrotu pieniędzy ani telefonu, o oszustwie zawiadomił policjantów z Zamościa.
Decydując się na zakupy przez Internet zachowajmy ostrożność. Wybierajmy sprawdzonych sprzedawców, z pewną historią działalności na rynku, czytajmy komentarze na ich temat. Nie działajmy pochopnie i jeśli jest taka opcja – wybierajmy możliwość zapłacenia za przesyłkę u kuriera, zwłaszcza gdy zakup dotyczy drogiego towaru.
aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło